Opzeggen en verhuizen

Voor een verhuizing moet heel wat worden geregeld. Vergeet daarbij niet uw huurovereenkomst tijdig op te zeggen. Uw huurovereenkomst moet schriftelijk worden opgezegd, bij voorkeur aangetekend, per brief, voorzien van uw handtekening, uw adres, de  einddatum. (niet per email, sms etc). Uw opzegging is pas rechtsgeldig nadat wij uw opzegging schriftelijk (per mail of brief) hebben bevestigd.

Voor de opzegging van het gehuurde geldt een opzegtermijn, welke vermeld staat in uw huurovereenkomst. Lees hiervoor uw contract goed na, meestal staat dit in artikel 3, over het algemeen ligt de opzegtermijn tussen de 1 en de 3 maanden. Voor eventuele uitzonderingen verwijzen wij naar uw huurcontract.

Opzeggen kan per de 1e van de maand. Let op dat uw brief moet voor de datum van de opzegging bij ons binnen zijn, ook voor de 1e van de maand. Meld in uw opzegbrief ook alle telefoonnummers en e-mailadressen waarop u bereikbaar bent en uw nieuwe adres.

We zullen u contacten voor het maken van foto’s van het gehuurde om de verhuur weer op te starten en bezichtigingen. Dit gebeurd gedurende kantooruren tussen 9.00 en 17.00.

Wij vragen u contact op te nemen voor de eindinspectie. In sommige gevallen doen wij ook nog een voor inspectie.

Tips bij het einde van het huurcontract:

  • Noteer de meterstanden van gas, water en elektra.
  • Informeer de gemeente van uw verhuizing (uitschrijving uit de gemeente).
  • Gebruik voor uw post de Post NL verhuis service.
  • Verhuis of beëindig uw aansluiting voor telefoon, internet en tv.

Copyright 2015-2018, alle rechten voorbehouden, Beheer Solutions Vastgoedmanagement